Yeni Yıl

Bir alışkanlık haline getirdiğim yazma serüvenini, dijital ortama taşımakla yetinmeyip online bir platforma aktarmaya karar verdim. O yüzden amatörce blogger olmaya niyetlendim. Blogger olmaya niyetlendiğim yılın bu son gününde yazımın konusunun da yeni yıl kutlamaları olmasını istedim. Sağda solda paylaşımlar görüyorum; "yok ben bilmem neyim de yılbaşı kutlamam", "bu benim kutlamam değil, başkalarına benzemeyeceğimler", "müslüman yılbaşı kutlamaz" falan filanlar işte. Bu konu üstünde düşünme gereği duydum. Yılbaşı gerçekten de kutlanmamalı mı? Öncelikle yılbaşının ne olduğuna bakalım. Yılbaşı dediğimiz olay tamamen zamansal bir ifade. Adı üstünde yeni bir yılın başı. Yıl nedir? Yıl da tamamen zamansal bir ifade. 365 gün altı saatten oluşan bir zaman dilimi. Yıl, ay, hafta, gün, saat, dakika... Bunların hepsi zamanı anlamamıza yardım eden kavramlar. Yılbaşı kavramını anlamlandırdıysak bir diğer konuya gelelim. Her sabah uyanıp işe, okula vs. gittiğimizde karşılaştığımız kişilere ne diyoruz? Yine ben cevaplayayım. Günün aydın olsun anlamında "günaydın" diyoruz mesela, günün iyi geçsin anlamında "iyi günler" diyoruz veya bir pazar gününün sabahında "mutlu pazarlar" diyoruz. Ne kadar da güzel bir şey değil mi? Birinin gününün, akşamının veya pazarının onun için iyi geçmesi yönünde temenni de bulunmamız ne kadar da hoş, zarif, ince bir şey değil mi? E madem, birininin gününün iyi geçmesi için temennide bulunuyorsak ve bunda bir sakınca yoksa ve hatta bunu iyi bir şey olarak değerlendiriyorsak neden 365 günde bir meydana gelen yeni yıl için iyi temennilerde bulunmayalım ki? Neden birinin 365 gününün mutlu, huzurlu, sağlıklı geçmesi için güzel şeyler söylemeyelim ki? Birine hayırlı sabahlar derken problem olmuyor da mutlu yıllar deyince neden problem oluyor? Bence yeni yılın kutlanması yönünde artık hem fikir olduğumuzu, yeni yılın sadece zamansal bir ifade ediş biçimi olduğunu düşündüğümüzü kabul edelim. Gelelim nasıl kutlanması gerektiği konusuna. Nasıl kutlanmalı, sadece temenni de mi bulunmalı yoksa sabahlara kadar eğlenmeli mi? Orası da herkesin kendi bileceği iş canım. Bana ne kimin nasıl kutladığından! Kutlamak bir yaşam biçimidir. Yılbaşını sabahlara kadar eğlenerek kutlayan biri zaten eğlenmek için bahane arıyordur. Yılbaşı olsun veya olmasın o kişi mutlaka bir yerlerde bir şekilde eğlenecektir. Ha yılbaşında ha başka bir zaman, ne önemi var ki! Bu anlamda yılbaşı mevzusunun çok da abartılmaması gerektiği, kim ne nasıl ne şekilde kutlamak isterse herhangi bir müdahalede bulunulmaması gerektiği kanaatindeyim. Herkese mutlu yıllar diler, yeni yılın huzurlar getirmesini temenni ederim :)

Yorumlar

  1. O kadar güzel değinmişsiniz ki konuya yorum yapmadan geçmek istemedim.Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder